Pytania i odpowiedzi
- 1. W jaki sposób złożyć zeznanie drogą elektroniczną?
- 2. Jakiej sytuacji dotyczy status 412?
- 3. Wypełniam formularz za rok 2017, za który rok powinienem podać kwotę przychodu w sekcji „DANE AUTORYZUJĄCE” tak aby został on przyjęty przez system e-Deklaracje?
- 4. Co oznacza status dokumentu 414 – Weryfikacja negatywna - błąd danych autoryzujących (np. błąd w nazwisku, pierwszym imieniu, dacie urodzenia, NIP, numerze PESEL, kwocie przychodu).
- 5. Co oznacza status dokumentu 411 – „Weryfikacja negatywna – w systemie jest już złożony dokument (zeznanie) z takim Identyfikatorem podatkowym.”?
- 6. Na jakiej stronie będzie trzeba wypełnić deklarację podatkową?
- 7. Jakie dane będzie trzeba podać, żeby wysłać deklaracje przez Internet podpisując „danymi autoryzującymi” (podpisem elektronicznym zapewniającym autentyczność deklaracji i podań opartym na danych autoryzujących)?
- 8. W jakiej formie wysyła się PIT? Czy poprzez e-mail w formie załącznika?
- 9. Czy podatnik po kliknięciu opcji "wyślij" dostanie jakąś odpowiedź?
- 10. Czy otrzymanie numeru referencyjnego będzie oznaczało, że wypełniliśmy obowiązek podatkowy? Co będzie dowodem, że wypełniliśmy obowiązek podatkowy?
- 11. Co się stanie, jeśli podamy błędną kwotę z zeszłorocznego zeznania podatkowego?
- 12. Czy żeby mieć pewność, że spełniliśmy obowiązek podatkowy musimy iść z numerem referencyjnym do urzędu skarbowego i prosić o otrzymanie potwierdzenia złożenia deklaracji podatkowej czy jako dowód na spełnienie obowiązku wystarczy posiadanie numeru referencyjnego?
- 13. Ile jednoczesnych wejść "wytrzyma" strona e-Deklaracje?
- 14. Czy poprzez tę platformę będzie można złożyć korektę zeznania lub deklaracji?
- 15. Czy system jest bezpieczny?
- 16. Czy nr referencyjny będzie później do czegoś przydatny?
- 17. Czy formularze wysyłamy - tak jak przy składaniu w formie tradycyjnej - do urzędu skarbowego, do którego należymy?
- 18. Czy małżonkowie mogą rozliczyć się razem?
- 19. Czy przesłanie deklaracji PIT-4R, PIT-8AR, PIT-16A, PIT-19A, PIT-28, PIT-36, PIT-36L, PIT-37, PIT-38, PIT-39, PIT-CFC, PIT-OP, PIT-WZ, VAT-7, VAT-7K, VAT-7D, VAT-8, VAT-9M, VAT-10, VAT-11, VAT-12, PCC-3, PCC-3/A, SD-3, SD-3/A, SD-Z2, jak i wniosku PIT-16 i informacji IFT-1/IFT-1R, IGH-1, PIT-8C, PIT-11, PIT-16Z, VAT-23, VAT-26, VAT-27, VAT-UE, jak i korekt ww. dokumentów, do systemu e-Deklaracje bez kwalifikowanego podpisu elektronicznego jest odpłatne?
- 20. Gdzie mogę zwrócić się z pytaniami dotyczącymi wysyłania zeznania rocznego przez Internet?
- 21. Czy jak wyślę zeznanie 30 kwietnia o północy, a potwierdzenie otrzymam na drugi dzień, to będzie złożone w terminie?
- 22. Czy jak wyślę zeznanie 30 kwietnia o północy, a system dopiero na drugi dzień poinformuje mnie o błędzie, to niezłożenie zeznania w terminie będzie usprawiedliwione?
- 23. Czy trzeba wydrukować zeznanie, czy do celów dowodowych wystarczy zachować UPO?
- 24. Jakie oprogramowanie jest potrzebne, aby móc złożyć deklarację (zeznanie/wniosek) przez Internet?
- 25. W jaki sposób podatnik będzie identyfikowany w urzędzie tj. jakie działania będą podjęte, aby nie było sytuacji, że deklaracja (zeznanie/wniosek) została złożona drogą elektroniczną przez osobę znającą dane osobowe podatnika?
- 26. Czy złożenie PIT przez Internet wydłuży czas oczekiwania na zwrot nadpłaty?
- 27. Przy wypełnianiu PIT brakuje mojej gminy w liście gmin (mieszkam w Gdańsku). Wybieram województwo pomorskie, powiat GDAŃSKI i nie ma na liście gminy GDAŃSK.
- 28. Jak mam dołączyć załączniki do moich dokumentów?
- 29. Czy pełnomocnictwo UPL-1 dotyczy tylko upoważnień do składania zeznań bez podpisu kwalifikowanego?
- 30. Aplikacja w systemie Windows pokazuje połączenie z Internetem nieaktywne podczas gdy wchodzę na strony za pomocą przeglądarki.
- 31. Chciałbym wydrukować/zapisać elektroniczną wersję zeznania, jak to zrobić?
- 32. Podczas instalowania aplikacji pojawił się błąd numer - xxxx.
- 33. Instalacja aplikacji w środowisku Linux na platformie 64-bitowej.
- 34. Co należy ustawić w konfiguracji Adobe Readera aby współpracował z programem e-DeklaracjeDesktop?
- 35. Nie mogę znaleźć sekcji „DANE AUTORYZUJĄCE” na formularzu, a w latach poprzednich była na ostatniej stronie.
- 36. Co to jest Identyfikator podatkowy i który powinienem zastosować?
- 37. Jak zaktualizować aplikację e-DeklaracjeDesktop w wersji starszej niż 3.0.6?
- 38. Proces wysyłania zeznania za pomocą aplikacji e-Deklaracje Desktop jest bardzo długi, nawet po 30 minutach mam wyświetlony status wysyłania... co może być tego przyczyną?
- 39. Mam problem z połączeniem szyfrowanym z usługą Web Services systemu e-Deklaracje.
- 40. Interaktywne formularze PDF nie otwierają się w przeglądarce Google Chrome.
- 41. Przypadki błędnego przesłania deklaracji składanych drogą elektroniczną do środowiska testowego systemu e-Deklaracje.
- 42. Interaktywne formularze PDF nie otwierają się w przeglądarce Firefox w wersji 19 i wyższej.
- 43. Co należy zrobić aby móc wysłać zeznanie przy użyciu Adobe Acrobat Reader DC?
- 44. W jaki sposób importować/eksportować dane do Adobe Acrobat Reader DC
- 45. Jak usunąć błąd instalacji nowej wersji aplikacji e-DeklaracjeDesktop?
- 46. Interaktywne formularze PDF nie otwierają się w przeglądarce Edge.
- 47. Czy dokumenty, deklaracje mogą być podpisywane profilem zaufanym ePUAP?
- 48. Jak skonfigurować przeglądarkę internetową, aby poprawnie obsługiwała formularze interaktywne?