Sposób przesyłania deklaracji i podań oraz rodzaje podpisu elektronicznego, którymi powinny być opatrzone – nowe rozporządzenie MRiF
Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 19 września 2017 r. w sprawie sposobu przesyłania deklaracji i podań oraz rodzajów podpisu elektronicznego, którymi powinny być opatrzone (Dz. U. z 2017 r., poz. 1802) określono:
1) sposób przesyłania deklaracji i podań za pomocą środków komunikacji elektronicznej;
2) rodzaje podpisu elektronicznego, którymi powinny być opatrzone poszczególne typy deklaracji lub podań.
Rozporządzeniem wprowadzono możliwość podpisywania podpisem elektronicznym zapewniającym autentyczność deklaracji i podań opartym na danych autoryzujących („dane autoryzujące"):
- formularzy w zakresie podatku od towarów i usług: VAT-8, VAT-9M, VAT-10,VAT-11, VAT-12, VAT-23, VAT-26,
- informacji IGH-1,
- wniosku o wydanie banderol podatkowych lub sprzedaż banderol legalizacyjnych oraz o wydanie upoważnienia do odbioru banderol,
Ponadto zgłoszenia AKC-R, AKC-Z, i GHD-1 oraz wniosek o wydanie banderol podatkowych lub sprzedaż banderol legalizacyjnych oraz o wydanie upoważnienia do odbioru banderol mogą być opatrywane podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy certyfikatu celnego.
Straciło moc rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 29 grudnia 2015 r. w sprawie sposobu przesyłania deklaracji i podań oraz rodzajów podpisu elektronicznego, którymi powinny być opatrzone.
Rozporządzenie weszło w życie z dniem 1 października 2017 roku.