Pytania i odpowiedzi
2. Jakiej sytuacji dotyczy status 412?
Status 412 - Weryfikacja negatywna – niezgodność danych autoryzujących z danymi w dokumencie (np. niezgodność NIP, numeru PESEL, daty urodzenia, nazwiska, pierwszego imienia) występuje w sytuacji kiedy zestaw danych identyfikacyjnych: NIP, PESEL, pierwsze imię, nazwisko, data urodzenia zawarty w bloku danych autoryzujących do podpisywania dokumentu jest niezgodny danymi zawartymi w bloku danych identyfikacyjnych w zeznaniu.
Przyczyną otrzymania statusu 412 może być:
• korzystanie z nieaktulanej wersji aplikacji e-Deklaracje Desktop,
• wpisanie w danych autoryzujących danych Małżonka (drugiego podmiotu na zeznaniu),
• wadliwe funkcjonowanie innej aplikacji używanej do wysyłania zeznań.
Rozwiązaniem może być:
• aktualizacja aplikacji e-Deklaracje Desktop do najnowszej wersji,
• wpisanie w danych autoryzujących danych Podatnika (pierwszego podmiotu na zeznaniu),
• zgłoszenie nieprawidłowego działania aplikacji do producenta oprogramowania (w przypadku korzystania z oprogramowania nie pobranego ze stron Ministerstwa Finansów).
Przy prawidłowym korzystaniu z oprogramowania dostarczonego przez MF błąd ten nie powinien nigdy wystąpić, gdyż oprogramowanie automatycznie uzupełnia dane informacyjne w podpisie bez udziału podatnika (na podstawie danych podanych w formularzu). Jeżeli korzystając z oprogramowania MF podatnik otrzyma taki komunikat, to może to świadczyć o niewłaściwym użyciu oprogramowania lub jego niewłaściwej instalacji.