Pytania i odpowiedzi

41. Przypadki błędnego przesłania deklaracji składanych drogą elektroniczną do środowiska testowego systemu e-Deklaracje.

W celu uniknięcia sytuacji błędnego wysłania dokumentu na środowisko testowe należy sprawdzić ustawienia konfiguracyjne użytej aplikacji, a w przypadku wątpliwości – sprawdzić w dostarczonej dokumentacji lub skontaktować się z pomocą techniczną producenta rozwiązania.

(Powyższe nie dotyczy rozwiązań udostępnianych przez Ministerstwo Finansów)

Zwracane przez system e-Deklaracje Urzędowe Poświadczenie Odbioru zawiera szczegółową informację pozwalającą na ocenę poprawności przesłania dokumentu elektronicznego.

Formularz UPO (dostępny na stronie http://www.finanse.mf.gov.pl/systemy-informatyczne/e-deklaracje/formularze) po wykonaniu zapytania o status przetwarzania dla dokumentu o podanym numerze referencyjnym, zawiera informację o podmiocie, któremu doręczono dokument elektroniczny. Musi to być „Ministerstwo Finansów", a nie „e-Deklaracje - system testowy".

Ponadto po wybraniu przycisku „Wyświetl w XML" prezentowane dane również zawierają wspomnianą informację o podmiocie.

Przypominamy, że tylko urzędowe poświadczenie odbioru wydane przez system teleinformatyczny administracji skarbowej po przeprowadzeniu prawidłowej weryfikacji struktury logicznej, poprawności danych oraz autentyczności dokumentów:

  1. zapewnia integralność złożonych dokumentów,
  2. stanowi dowód i potwierdza termin złożenia dokumentów.