e-Deklaracje stanowią część systemu e-Podatki realizowanego w ramach Projektu e-Deklaracje2, dostępnego poprzez stronę www.portalpodatkowy.mf.gov.pl, które umożliwiają składanie deklaracji  za pomocą środków komunikacji elektronicznej .

Do końca 2017 roku w formie elektronicznej złożonych zostało ponad 68 mln. dokumentów.

Ministerstwo Finansów zachęca do rozliczania się z Administracją Skarbową w formie elektronicznej.

 

Deklaracje podatkowe można składać drogą elektroniczną korzystając z:

Konto podatnika na Portalu Podatkowym Wstępnie wypełnione zeznanie podatkowe PFR Formularze elektroniczne Aplikacja e-Deklaracje Desktop Uniwersalna Bramka Dokumentów

 

Ponadto, drogą elektroniczną można składać deklaracje bezpośrednio z systemów finansowo - księgowych przy wykorzystaniu odpowiednich aplikacji (modułów) dostarczanych przez producentów oprogramowania, a także korzystając z oprogramowania dostarczonego przez innych producentów.

UWAGA: Najnowsza niezbędna wersja Wtyczki (plugin) do składania deklaracji w 2018 r. dostępna jest w sekcji Do pobrania. Prosimy o  jej pobranie i instalację przed wypełnieniem i wysłaniem deklaracji.

 

NIP czy PESEL?

Dokumenty w formie elektronicznej mogą składać podatnicy i płatnicy, którzy posiadają identyfikator podatkowy. Identyfikatorem podatkowym jest:

1. Numer PESEL - w przypadku podatników będących osobami fizycznymi objętymi rejestrem PESEL nieprowadzących działalności gospodarczej lub niebędących zarejestrowanymi podatnikami podatku od towarów i usług;

2. NIP - w przypadku pozostałych podmiotów podlegających obowiązkowi ewidencyjnemu, którzy prowadzą działalność gospodarczą lub są zarejestrowanymi podatnikami podatku od towarów i usług lub są płatnikiem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne za ubezpieczonego pracownika.