Kontrahent nie dysponuje stroną internetową (lub nie jest obecny w mediach społecznościowych) z informacjami odpowiednimi do skali prowadzonej działalności, mimo że jest to przyjęte w danej branży

Mężczyzna stuka w klawiaturę komputera. Pojawiają się dymki z przekreślonymi symbolami www i symbolem polubienia z mediów społecznościowychWeź pod uwagę specyfikę branży oraz innych okoliczności transakcji, w tym jej wartości. Niekiedy kontrahent nie posiada strony internetowej (lub nie jest obecny w mediach społecznościowych), ponieważ prowadzi działalność wyłącznie w oparciu o tzw. marketing szeptany czy polecanie przez innych kontrahentów.

Twoje podejrzenia może jednak wzbudzić przykładowo sytuacja, kiedy:

  • kontrahent oferuje duże partie dostaw komputerów znanej marki, ale w dostępnych publicznie źródłach (jak internet) nie ma informacji o tym, żeby był dystrybutorem takich komputerów,
  • kontrahent twierdzi, że ma rozbudowaną ofertę dla przedsiębiorców w zakresie handlu elektroniką, ale nie ma żadnej strony internetowej (lub nie jest obecny w mediach społecznościowych).

Wspierają nas

Przejdź do serwisu Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii (link otwiera nowe okno w innym serwisie) Przejdź do serwisu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (link otwiera nowe okno w innym serwisie)Przejdź do serwisu Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (link otwiera nowe okno w innym serwisie)Przejdź do serwisu Związku Banków Polskich (link otwiera nowe okno w innym serwisie)Przejdź do serwisu Krajowej Izby Doradców Podatkowych (link otwiera nowe okno w innym serwisie)Przejdź do serwisu BCC - klubu biznesu dla przedsiębiorców (link otwiera nowe okno w innym serwisie)Przejdź do serwisu Polskiej Izby Handlu (link otwiera nowe okno w innym serwisie)Przejdź do serwisu Rady Podatkowej Konferencji Lewiatan (link otwiera nowe okno w innym serwisie)Przejdź do serwisu Polskiego Towarzystwo Gospodarczego (link otwiera nowe okno w innym serwisie)Przejdź do serwisu Polskiej Izby Paliw Płynnych (link otwiera nowe okno w innym serwisie)Przejdź do serwisu Polbisco - Stowarzyszenia Polskich Producentów Wyrobów Czekoladowych i Cukierniczych (link otwiera nowe okno w innym serwisie)Przejdź do serwisu ZIPSEE Cyfrowa Polska (link otwiera nowe okno w innym serwisie) Przejdź do serwisu Stowarzyszenia Księgowych w Polsce (link otwiera nowe okno w innym serwisie)Przejdź do serwisu Krajowej Izby Gospodarczej (link otwiera nowe okno w innym serwisie) Przejdź do serwisu Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji (link otwiera nowe okno w innym serwisie)