Pytania i odpowiedzi
8. Jak podpisać PIT-OP ?
Jeśli PIT-OP składasz przez Portal Podatkowy to możesz go podpisać:
· za pomocą danych autoryzujących – jest to bezpłatny podpis elektroniczny. Wystarczy podać swoje dane (imię, nazwisko, NIP albo PESEL, datę urodzenia) oraz kwotę przychodu za 2016 r. System wskaże, jakie dane należy podać,
· kwalifikowanym podpisem elektronicznym – to płatny, elektroniczny podpis, służący do podpisywania dokumentów. Jeśli masz taki podpis, przygotuj go i podaj kod PIN.
· profilem zaufanym – to bezpłatny podpis elektroniczny, który możesz założyć w prawie każdym urzędzie, jak i za pośrednictwem bankowości elektronicznej (oferują go m.in.: PKO Bank Polski wraz z Inteligo, Bank Pekao, Bank Millennium i ING Bank Śląski przez system Moje ING. Jeśli składasz PIT-OP przez stronę banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, skorzystaj ze standardowych danych uwierzytelniających (czyli np. loginu i hasła), które na co dzień są stosowane do weryfikacji posiadaczy w bankach/SKOK. Więcej o Profilu Zaufanym.
Jeśli PIT-OP składasz przez system e-Deklaracje to możesz go podpisać:
· za pomocą danych autoryzujących – jest to bezpłatny podpis elektroniczny. Wystarczy podać swoje dane (imię, nazwisko, NIP albo PESEL, datę urodzenia) oraz kwotę przychodu za 2016 r. System wskaże, jakie dane należy podać,
· kwalifikowanym podpisem elektronicznym – to płatny, elektroniczny podpis, służący do podpisywania dokumentów. Jeśli masz taki podpis, przygotuj go i podaj kod PIN.