8. Jak podpisać PFR ?

Po sprawdzeniu poprawności udostępnionego dla ciebie zeznania podatkowego PIT-37 lub PIT-38 możesz je podpisać:

  • za pomocą "danych autoryzujących" - to bezpłatny podpis elektroniczny, który zapewnia autentyczność deklaracji i podań. Kwota przychodu, którą podaje się przy autoryzacji, to kwota wskazana w zeznaniu lub rocznym obliczeniu podatku za rok podatkowy o dwa lata wcześniejszy niż rok, w którym są składane deklaracje/wniosek albo wartość „0" (zero), w przypadku gdy za rok o dwa lata wcześniejszy niż rok podatkowy, w którym są składane deklaracje/wniosek nie zostało złożone żadne z zeznań lub rocznych obliczeń podatku;
  • profilem zaufanymePUAP- to rodzaj podpisu elektronicznego wykorzystywany w administracji publicznej. Możesz go założyć w prawie każdym urzędzie lub za pośrednictwem bankowości elektronicznej. Do podpisania PFR wystarczy kod autoryzacyjny wysłany na kanał autoryzacji. Przeczytaj o Profilu Zaufanym.
  • kwalifikowanym podpisem elektronicznym-  to płatny, elektroniczny podpis, służący do podpisywania dokumentów.