Aktualizacja Adobe Reader do wersji XI (11.0).

  • Udostępniona na stronie producenta nowa wersja Adobe Reader XI (11.0) po jej zainstalowaniu w systemie wymaga ponownej instalacji wtyczki e-Deklaracje..
    W tym celu należy najpierw odinstalować obecnie zainstalowaną wersję wtyczki (w Windows 7 z panelu sterowania -> „Programy i funkcje", w Windows XP z panelu sterowania -> „Dodaj/usuń programy"), a następnie ponownie zainstalować wtyczkę w najnowszej dostępnej wersji, podając nowy katalog docelowy, w którym zainstalowano wersję XI (11.0) programu Adobe Reader.
    Domyślnym katalogiem jest: „C:\Program Files\Adobe\Reader 11.0\Reader\plug_ins".
    Instalator wtyczki e-Deklaracje powinien zaproponować właściwy katalog (pod warunkiem wcześniejszej deinstalacji wtyczki), jednak może się zdarzyć, że w systemie pozostaną zapisy po poprzednich wersjach i wówczas należy samodzielnie zmodyfikować na powyższy wpis dla katalogu instalacji. Po instalacji wtyczki dla wersji Adobe Reader XI (11.0) jej przyciski będą dostępne po wczytaniu dowolnego interaktywnego formularza pobranego z systemu e-Deklaracje i rozwinięciu menu „Rozszerzone" -> "E-Deklaracje".
  • Adobe Reader XI (11.0) po instalacji uruchamia się domyślnie w trybie chronionym i użytkownik nie ma dostępu do plików na dysku poza plikami w katalogu tymczasowym.
    Jeśli poprzednio był używany Adobe Reader w wersji X (10.x) z domyślnie włączonym trybem chronionym to plik rejestru wysyłek znajduje się już w katalogu tymczasowym i po instalacji nowej wersji rejestr wysyłek będzie zawierał wszystkie wpisy.
    Jeśli jednak do tej pory używany był Adobe Reader w wersji 9.x (ewentualnie 8.x) lub w wersji 10.x ale z wyłączonym trybem chronionym, to po instalacji wersji XI (11.0) w rejestrze wysyłek może nie być żadnych wpisów (plik rejestru jest niedostępny).
    W celu umożliwienia programowi Adobe Reader dostępu do plików na dysku, w tym do pliku rejestru wysyłek, należy wyłączyć tryb chroniony. Aby to zrobić uruchamiamy Adobe Reader i z menu Edycja -> Preferencje, po wybraniu w lewym oknie kategorii „Zabezpieczenia (rozszerzone)" należy w prawym oknie odznaczyć opcję "Podczas uruchamiania włącz tryb chroniony".
    Po ponownym uruchomieniu Adobe Reader dostęp do pliku z rejestrem wysyłek zostanie przywrócony i w oknie rejestru będą widoczne wpisy o dokonanych wysyłkach.

 

Szczegółowe informacje na temat instalacji lub aktualizacji wtyczki systemu e-Deklaracje dostępne są w instrukcji.